
Bootcamp Computational Thinking
Programmeertechnieken met Python in de wiskundeles
Aansturen van het grafisch scherm
Donderdag 28 oktober 2021
Meer info >
Beeldverwerking
Donderdag 25 november 2021
Meer info >
Cellulaire automaat Game of Life
Donderdag 17 februari 2022
Meer info >
Vlakvullingen
Donderdag 24 maart 2022
Meer info >
Animaties en simulaties met OOP
Donderdag 28 april 2022 - 19:00
Meer info >
Webinar-Archief
Bekijk of herbekijk opgenomen webinars:
-
Python & BBC micro:bit
30 september 2021 - Meer info >
-
Grafische Algoritmen met Turtle
07 oktober 2021 - Meer info >
-
Vuilnis als technisch onderwerp
13 april 2021 - Meer info >
-
Python in de wiskundeles
06 april 2021 - Meer info >
-
Er zit muziek in wiskunde en STEM
30 maart 2021 - Meer info >
-
Computational thinking met Python in de wiskundeles
23 maart 2021 - Meer info >
-
Python TI BootCamp
Oktober 2020 - December 2020 - Meer info >
Computational thinking met Python in de wiskundeles
Bert Wikkerink - Koen Stulens
Daag leerlingen uit om creatief problemen aan te pakken en een machine logische algoritmes te laten uitvoeren om zo. Zo onderzoeken ze wiskundige concepten te onderzoeken die vaak de basis vormen van onze digitale maatschappij. Aan de hand van concrete voorbeelden tonen we hoe programmeren en wiskunde kunnen samenwerken en computational thinking een plaats kan krijgen in de wiskundeles.
Herbekijk webinar >
Meer info >

Python in de wiskundeles
Bert Wikkerink
Python is een snelgroeiende programmeertaal en inmiddels ook beschikbaar op de nieuwe grafische rekenmachines en bijbehorende software. Naast een aanvulling bij traditionele onderwerpen kan het ook worden ingezet bij andere onderwerpen. We maken kennis met de volgende toepassingen:
- Laagdrempelig programmeren met Turtle-graphics
- Patronen - Langton’s mier
- Computer gegenereerde kunst
Herbekijk Webinar >
Meer info >

Grafische Algoritmen met Turtle
Bert Wikkerink
We illustreren hoe Turtle Graphics in Python een actieve, uitdagende programmeerervaring creëert voor wiskunde en computational thinking. Na het introduceren en configureren van de Turtle omgeving coderen we algoritmen voor geometrische vormen.
Experimenteren met deze vormen in combinatie van iteratieve lussen, genereert vanuit logische algortimen artistieke symmetrische patronen.
Herbekijk webinar >
Meer Info >

Python & BBC micro:bit
Bert Wikkerink
We overlopen hoe, in Python, de ingebouwde apparaten van een BBC micro:bit aan te sturen en te lezen: patronen op de 5x5 LED-matrix, een deuntje afspelen, lezen van de waarden van de temperatuur-sensor, acceleratiemeter, ... En hoe met externe Grove-sensoren en NeoPixels aan de slag?
De combinatie van TI-technologie en micro:bit leidt tot unieke programmeeractiviteiten zoals een kansexperiment simuleren via communcaties tussen micro:bits onderling of objecten op het scherm van een handheld of computer aansturen met een micro:bit.
Herbekijk Webinar >
Meer info >

